"גוש דן לא יכול להמשיך ולהמתין לרכבת הקלה"

05.10.10 קטגוריית: ירוק

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר הועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת, השתתף ביום רביעי, ה-6 באוקטובר, בכנס התחבורה הציבורית שיערך בסינמטק תל אביב לרגל יום התחבורה הציבורית.

ח"כ חנין קרא לממשלה להתקדם במהירות במהלך ההלאמה של פרויקט הרכבת הקלה/תחתית בגוש דן ולהבטיח את המימון התקציבי לפרויקט. כמו כן, קרא לאימוץ פתרון מיידי למשבר, תוכנית מהיר בעיר של תנועת עיר לכולנו.

"היום אנחנו כבר יודעים כי המהפכה בתחבורה הציבורית בגוש דן לא צפויה להגיע בקרוב ברכבת הקלה/תחתית. הניסיון העגום עם החברה הזכיינית לימד שרק המדינה תוכל להקים פרויקט בסדר גודל הזה. ההלאמה היא אור ראשון בקצה המנהרה, אבל כיון שזהו אור רחוק מאוד, חיוני לקדם פתרונות מיידיים למשבר התחבורה בתל אביב-יפו ובגוש דן".

בהקשר זה קרא ח"כ דב חנין לעיריית תל אביב-יפו לאמץ את תוכנית מהיר בעיר שגובשה על ידי תנועת עיר לכולנו, בשיתוף עם מומחי תחבורה וארגונים סביבתיים וחברתיים. התוכנית מציעה פריסה מיידית של רשת אוטובוסים מהירים שיסעו בנתיבים בלעדיים, בתדירות גבוהה ובמחירים נוחים ויוכלו להפוך את התחבורה הציבורית לבחירה המועדפת על תושבי המטרופולין והמבקרים בו. התוכנית כבר זכתה לתמיכת משרד התחבורה.

ח"כ חנין קידם והעביר שורה של חוקים שמטרתם ייעול השימוש בתחבורה הציבורית בישראל בינם החוק לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית שעבר השנה בקראה טרומית והצעת חוק עידוד תחבורת אופניים. בשנה האחרונה ח"כ חנין פעל להלאמת פרויקט הרכבת הקלה/תחתית בכנסת ובועדותיה. בין השאר יזם ח"כ חנין דיונים בועדת הכלכלה של הכנסת שעסקו בצורך במציאת פיתרון לאי מימוש הסכם הזיכיון ובצורך בהלאמת פרויקט הרכבת במטרופולין גוש דן.