"תשובה לא ינטוש רווחי הגז"

11.11.10 קטגוריית: חברה וכלכלה

ח"כ דב חנין הגיב היום בחריפות על תגובת טייקוני הגז לדוח הביניים של ועדת ששינסקי: "חייבים לדחות על הסף איומים בנוסח 'אם יהיה ששינסקי – לא תהיה תמר'. המלצות ששינסקי מותירות רווחי עתק בידי חברות הגז ואין שום סיכוי שהן תוותרנה עליהם אם ההמלצות תיושמנה. מדינת ישראל חייבת להבהיר כי אם יבחרו חברות הגז לוותר על רווחיהן – המדינה תשמח להחזיר לידיה את הבעלות בשדות הגז ואת ההפקה באמצעות חברה ממשלתית ייעודית".

ח"כ חנין קרא להעלות גם את התמלוגים הנגבים בגין הגז ולהקדים את התשלומים למדינה: "יתרונם של תמלוגים על פני מיסים הוא בפשטות של המנגנון ובהקטנת ערוצי ההתחמקות מתשלום. אין גם שום סיבה לדחות בכמה שנים את חובת תשלומי ההיטל. גם אם ישולם היטל הרווחים בצמוד להפקת הרווחים – יישארו בידי החברות רווחים גדולים".

ח"כ חנין הזהיר מפני לחציהן של חברות הגז: "כדי להגן על הרווחים התנהל בכנסת ומחוצה לה מסע לחצים, הסתה והשמצות. רק התגייסותו של הציבור תוכל למנוע התייצבות של נתניהו לצד טייקוני הגז".

ח"כ חנין קרא להבטיח הקמתה של קרן שתקצה את רווחי הגז להשקעות חברתיות ארוכות טווח – בחינוך, דיור, בריאות וסביבה. ח"כ חנין הוא מיוזמי השדולה שהוקמה בכנסת להגדלת חלקה של המדינה במשאבי הטבע.