אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לצמצום צריכת האנרגיה במוסדות המדינה

18.01.11 קטגוריית: ירוק

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה ביום שני, ה-17 בינואר, את הצעת חוק הגנת הסביבה (שימוש מושכל במשאבי הטבע –התייעלות אנרגטית), שיזם ח"כ דב חנין, לקריאה שנייה ושלישית. ע"פ הצעת החוק יחולו על מוסדות המדינה את החובה להתייעל ולצמצם את צריכת האנרגיה.

בהצעת החוק קיימת חובה על הממשלה להכין תכנית לאומית רב-שנתית להתייעלות אנרגטית, הכוללת יעדים לחיסכון באנרגיה ולניצול יעיל של אנרגיה במיגזר הציבורי. על פי הצעת החוק, שרי הממשלה ידווחו, בכל שנה, על הפעולות שננקטו על ידי משרדיהם, בהתאם לתכנית שנקבעה על ידי הממשלה. לחוק יש גם תמריץ כלכלי: כל משרד שיצליח לחסוך בתחום האנרגיה, יוכל לנצל את הסכום שנחסך למטרות אחרות מבלי שסכום זה ייגרע מתקציבו.

עם אישור הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אמר ח"כ חנין: "חוק ההתייעלות האנרגטית מהווה מהפכה אמיתית בהתנהלות המערכות הציבוריות בנושא חיסכון והתייעלות באנרגיה. החוק יעמיד את ישראל בשורה הראשונה של הסדרים מתקדמים לייעול וחיסכון באנרגיה במערכות הציבוריות. החסכון באנרגיה חשוב סביבתית, רווחי כלכלית ונכון מבחינה ערכית. אישורה של הצעת החוק להצבעה מסיים תהליך ממושך ומורכב של דיונים עם גורמים רבים ומגוונים ואני שמח שהצלחנו להשלים את התהליך".

לקריאת הצעת החוק לחצו כאן (קובץ פי.די.אף)