הצעת חוק חדשה: שוויון הזדמנויות במקום מגורים

21.01.11 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

מול הצעת חוק ועדות הקבלה שתעלה בקרוב להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ולאור הקריאות הגזעניות של רבנים שלא להשכיר דירות לערבים, מציעים חברי הכנסת של סיעת חד"ש הצעת חוק שתאסור אפליה בזכות למקום מגורים. על פי הצעת החוק שיזם ח"כ ד"ר דב חנין יחד עם חברי הכנסת מוחמד ברכה, חנא סוייד ועפו אגבריה, תיאסר אפליה בקבלה למקום מגורים על בסיס מניעים פסולים, כגון: מין, נטייה מינית, מעמד אישי, גיל, דת, גזע, לאום, ארץ מוצא, השתייכות למפלגה או שירות צבאי.

הצעת החוק, שנתמכת על ידי ארגוני זכויות אדם וחברה, תעלה לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

ח"כ חנין: "מניעת אפליה בזכות למגורים בישראל הופכת לנושא דחוף ובוער. ההסדרה שלו בחקיקה היא לא רק נכונה עקרונית אלא גם דרושה עניינית. חובתנו לקבוע כי לכל אדם זכות להתקבל למקום המגורים בו הוא חפץ לחיות ללא אפליה ותוך קבלת הבטחת יחס שווה והוגן".

מטרת החוק להבטיח כי לכל אדם המחפש דירה תינתן ההזדמנות שווה להתקבל למקום המגורים בו הוא חפץ להקים את ביתו, ללא אפליה. הצעת החוק מקבלת את העיקרון לפיו בעלי קרקע המעוניינים למכור אותה לאדם כלשהו, רשאים לדרוש ערבויות בנקאיות ואישורים כלשהם המעידים על מהימנות. אולם, תיאסר העברת פרטים אישיים בלתי רלוונטיים כמו מידע רפואי, מוצא אישי או עמידה במבחן התאמה כלשהו כתנאי לקבלה למקום המגורים.

לקריאת הצעת החוק

כתבו על הצעת החוק:
הצועד בנעליו
א"י חנוכה
עתיד משגב