"אני קורא לציבור: לא לאפשר לחוק החרם לסתום לנו את הפה" (וידאו)

12.07.11 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

הכנסת אישרה ביום שני, ה-11 ביולי, את הצעת "חוק החרם" ברוב של 47 ח"כים תומכים מול 38 מתנגדים. קודם לכן נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת של סיעות האופוזיציה ופורסמה חוות דעת חמורה בחריפותה של היועץ המשפטי לכנסת לגבי הצעת החוק, בה נכתב כי סעיפים בחוק מובילים אותו אל "סף האי חוקתיות ויתכן שאף מעבר אליו". ח"כ דב חנין אמר בנאומו במליאה לפני ההצבעה: "לא ישתיקו אותנו ולא יורידו אותנו מבמת הוויכוח והמאבק נגד ההתנחלויות ולמען השלום. אני קורא לציבור הישראלי לא לאפשר לחוק הזה לסתום לנו את הפה".

במסיבת העיתונאים המיוחדת שערכה האופוזיציה לפני ההצבעה אמר ח"כ חנים: "המטרה הפוליטית האמיתית של הצעת החוק הזו היא הגנת ההתחלויות. האם מישהו יוכל לומר אחרי שהחוק יעבור שזוהי דמוקרטיה? בדמוקרטיה הזכות להחרים התנחלויות שווה לזכות להחרים קוטג'.

"חוק הגנת ההתנחלויות הוא חצייה בוטה של קו אדום. החוק הופך את ההתנחלויות לקדושות ומעניש בקנס גבוה כל מי שינסה לערער על הקדושה הזו. הימין הקיצוני מתעקש בכל פעם מחדש לשבור שיא בחקיקה אנטי דמוקרטית. הצעת החוק הזו דוחקת את ישראל החוצה מהמעגל הדמוקרטי ומנפצת ברגל גסה את עקרונות היסוד של חירות הביטוי והמחאה בישראל. בעולם החרמת ההתנחלויות היא נורמה מקובלת. עכשיו מציע הימין הקיצוני לגרוף את ישראל כולה למקום המבודד והמוקצה הזה. זוהי תרומה דרמטית נוספת לדה לגיטימציה של ישראל בקרב שוחרי החופש והדמוקרטיה בעולם".