ח"כ חנין: הממשלה עברה למתקפה כוללת על הדמוקרטיה (וידאו)

13.11.11 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

ח"כ דב חנין תקף בחריפות ביום שני, ה-14 ביולי, בנאומו בכנסת את ממשלת ישראל ואת רוה"מ בעקבות "המתקפה האנטי-דמוקרטית, המסוכנת והמופרעת שמוביל נתניהו". ח"כ חנין אמר כי "בקיץ האחרון עוצמת הדמוקרטיה איימה על השלטון. היום השלטון מגיב באיום רב עוצמה על הדמוקרטיה. רוה"מ נתניהו מנסה לשנות את כללי היסוד של הדמוקרטיה: לא מערכת משפט עצמאית, לא תקשורת עצמאית, לא חברה אזרחית עצמאית. הטפטוף נגמר – החל השיטפון. הסכנה גדולה ומיידית. זה הזמן לתגובה ציבורית. נפגין, נמחה, נילחם – וננצח!".

ביום ראשון, ה-13 בנובמבר, תקף חנין את החלטת הממשלה לתמוך בהגבלת תרומות מחו"ל ובשלילת הפטור ממס על תרומות לארגוני זכויות ישראלים: "השבוע מוסרות המסכות ומתגלה לכולנו שמי שעומד בראש המתקפה על המרחב הדמוקרטי הוא ראש הממשלה בעצמו. אי אפשר עוד יהיה להסתתר מאחורי חוגי ימין הזויים כאשר מר נתניהו בעצמו נותן את האור הירוק למתקפה על הארגונים.

"ראש הממשלה למד משהו מהקיץ האחרון: הוא הבין שבחברה הישראלית ישנו פוטנציאל התנגדות גדול למדיניותו, על כן הוא מבקש להקדים תרופה למכה ולפגוע בארגוני החברה האזרחית הפועלים למען זכויות בני האדם בארץ הזאת. אבל גם אנחנו למדנו משהו מהקיץ האחרון: למדנו שכשאנחנו יחד אנחנו חזקים ומסוגלים להשפיע. זה הזמן לצאת לפעולה להגנת הדמוקרטיה – כי בלי דמוקרטיה לא יהיה פה צדק חברתי!".