בעקבות פניית ח"כ חנין: יוסר קמפיין חישגד המבזה את ציבור המשתמשים בתחבורה ציבורית

07.12.11 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק

ביום רביעי, ה-7 בדצמבר, נמסר לח"כ דב חנין כי בעקבות פנייתו יוסר קמפיין מפעל הפיס המבזה את משתמשי התחבורה הציבורית. ח"כ חנין פנה מספר ימים קודם לכן לשר התחבורה, ח"כ ישראל כץ; ליו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין; ולראש עיריית ת"א, רון חולדאי, המכהן כראש האסיפה הכללית של החברה, בדרישה להסיר את הקמפיין משום שהוא מנציח את התפיסה לפיה כל אדם צריך לשאוף לבעלות על רכב פרטי ולועג לאלה אשר "עדיין" משתמשים בתחבורה ציבורית תוך שימור הזיהוי המיידי בין תחבורה ציבורית לעוני.

"בתקופה שבה עם ישראל יצא לרחובות בדרישה לצדק חברתי, הזלזול של מפעל הפיס בנוסעי התחבורה הציבורית והעידוד של שימוש ברכב פרטי צורמים, מאחר ותחבורה ציבורית יעילה היא אבן יסוד של צדק חברתי", כתב ח"כ חנין במכתבו. "תחבורה ציבורית היא חסכונית יותר, שוויונית יותר, סביבתית יותר וצודקת יותר, ולכן הייתי מצפה ממפעל הפיס שיעודד את השימוש בה".

ח"כ חנין בירך על ההחלטה לבטל את הקמפיין: "טוב שמפעל הפיס חזר בו. כגוף ציבורי, אנו מצפים ממפעל הפיס לא לנהל קמפיין החותר נגד צדק חברתי, המציג את תחבורה ציבורית כעונש לעניים. מפעל הפיס צריך להתגייס דווקא לתמוך בתחבורה הציבורית ולשנות אותה לטובה במקום לקדם ביזוי שלה ושל המשתמשים בה".