בדיון שיזם ח"כ חנין הודיע סגן השר: בוטל מכרז להפרטת אחיות ביה"ס

17.01.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

במהלך דיון מהיר שיזם ח"כ דב חנין (חד"ש) בוועדת העבודה והרווחה בכנסת בנושא הפרטת שירותי הבריאות לתלמיד, הודיע סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן על ביטול המכרז. הועדה אימצה את עמדתו של ח"כ חנין כי ביטול המכרז הינו הזדמנות להשבת השירות לידי המדינה באופן מיידי. לדברי ח"כ חנין, שמכהן גם כיו"ר השדולה להעסקה ישירה בכנסת: "ביטול המכרז הוא הזדמנות להפסיק לעשות ניסויים על גבם של ילדי ישראל ושל האחיות ולהחזיר את השירות למדינה באופן מיידי. הפיכת אחיות בתי הספר לעובדות קבלן ריסקה מערכת רפואה מונעת שפעלה היטב בבתי הספר. פעם האחות היתה מוסד, חלק מהצוות החינוכי. היום היא עבד-קבלן, רצה בין בתי ספר ונדרשת לבצע חיסונים בלי אפשרויות מעקב.

"כולנו בועדה מסכימים: זוהי הפקרה גם של האחיות וגם של התלמידים! האחיות הכריזו על סכסוך עבודה. הן לא מוכנות להמשיך לעבור מקבלן לקבלן אלא דורשות להפוך להיות עובדות מערכת החינוך לכל דבר ועניין. צדק חברתי? אולי נתחיל בילדים ובעובדות?".

ח"כ חנין קרא לממשלה "לחדול לאלתר מהניסוי המסוכן בילדי ישראל בו הונחה בריאותם של היקרים לנו מכל על מזבח קדושת ההפרטה שלוחת הרסן, וזאת לאחר שכבר הוכח באורח חד משמעי – על ידי כל הגורמים המוסמכים – כי הפעלת שירותי בריאות התלמיד באמצעות קבלן נכשלה כשלון חרוץ בכל קנה מידה וכי השלכותיו העתידיות של הפעלת השירות במתכונת הנוכחית יהיו קשות ביותר לבריאות עם ישראל".

בדיון הקודם שנערך בעקבות בקשתו של ח"כ חנין וח"כים נוספים התברר כי הפעלת שירותי הבריאות לתלמיד דרך חברות קבלן עולה יותר למדינה ומביאה לירידה חדה בשיעורי ביצוע בדיקות ראייה, שמיעה ובדיקות רופא ולביטול כמעט מוחלט של פעולות קידום הבריאות והחינוך לבריאות בבתי הספר.