"להחליש כוחם ושלטונם של העסקנים ובעלי הקבוצות ולהחזיר את הספורט לאוהדים"

24.04.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת בעניין האלימות בכדורגל שהתקיים ביום שלישי, ה-24 באפריל, קרא ח"כ דב חנין לטיפול שורש בבעיות העומק אותן משקפת האלימות במגרשים, ולהימנע מהסתפקות בנוסחאות פופוליסטיות ומסוכנות. ח"כ חנין קורא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת המתרחש בענף הכדורגל ולגבש תכנית כוללת של שינויים בענף.

"בעיית האלימות והכוחנות לא תיפתר באמצעות יותר כוחנות", אמר ח"כ חנין. "התמודדות אמיתית מחייבת הליכה בכיוונים שונים לחלוטין. אי אפשר לנתק את האלימות במגרשים מהאלימות המתרחבת בחברה הישראלית בכלל. כאשר מנהיגים פוליטיים מעבירים את המסר שכוח הוא הדרך לפתרון בעיות – המסר הזה מגיע לכל חלקי החברה. המאבק נגד אלימות וכוחנות הוא מאבק על ערכים אחרים והוא מתרחש לא רק בשדה הספורט אלא קודם כל בשדות הפוליטיקה והחינוך.

"יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהרעות החולות בספורט ובענף הכדורגל בפרט. שינויים פרסונאליים הם נדרשים אבל לא מספיקים. צריך טיפול שורש – להחליש את כוחם של העסקנים, לצמצם את שלטונם של בעלי הקבוצות ולהחזיר את הספורט לאוהדים.

"הניסיון העולמי מלמד כי ככל שלארגוני האוהדים יש יותר השפעה – האוהדים מרגישים שהספורט שייך להם ומקבלים על עצמם אחריות רבה יותר למתרחש במגרשים וסביבם. חשוב, לכן, לקדם גם בישראל חקיקה שתיתן לארגוני האוהדים מעמד אמיתי ומשפיע בהחלטות.

"כדי שמגרשי הספורט יהיו אלימים פחות, צריך לעודד השתתפות של ילדים ומשפחות. אני קורא לממשלה לתמוך בהצעת החוק של ח"כ לוין ושלי, להבטיח, הלכה למעשה, כרטיסים מוזלים לבני נוער וילדים. זה עולה מעט אבל שווה הרבה יותר. ככל שתגבר נוכחות משפחות וילדים במגרשים – תהיה האווירה בהם נכונה וספורטיבית יותר".