ח"כ דב חנין לשר לבטחון פנים: לחקור המעצרים וההתנהלות האלימה מול הפעילים ברוטשילד

22.06.12 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה

ח"כ דב חנין שלח ביום שישי, ה-22 ביוני, מכתב לשר לביטחון פנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', בעקבות המעצרים וההתנהלות האלימה של שוטרים ופקחי עירייה מול פעילות ופעילי המחאה החברתית בשדרות רוטשילד בת"א:


(לצפייה במסך מלא)

במכתב כותב ח"כ חנין:

היום הייתי עד להתנהגות אלימה וקשה של פקחים עירוניים ושל אנשי משטרה מול פעולת מחאה חברתית בשדרות רוטשילד בתל-אביב. לאחר פתיחת האירוע, פקחים עירוניים הסתערו בכוח על קבוצת מוחים, הרסו את האוהלים שלהם, ובעזרת אנשי משטרה, גררו כמה מהמוחים בכוח ואף עצרו אותם. בין העצורים מכמה מפעילי המחאה המרכזיים: דפני ליף, משה כהן, ברק סגל ונוספים. בעקבות המעצרים הללו התקיימה במקום, על גבי השדרה, מחאה בהשתתפות מאות אזרחים.

בכל פעם שבה מישהו הביא אוהל אל האירוע, שבו הפקחים והשוטרים להסתער, תלשו את האוהל בכוח ולעיתים גם עצרו מוחים נוספים.

האירוע כולו מאשר לחלוטין את הטענות כי מישהו קיבל החלטה לשבור בכוח ובצורה בלתי חוקית, כל התארגנות של מחאה חברתית בת"א. הדברים הם חמורים ומחייבים בדיקה וחקירה מעמיקות ואף נקיטה באמצעים ככל שיידרש. גם אם ראש העירייה, רון חולדאי, הוא זה שהחליט על מדיניות אפס הסובלנות כלפי מחאות חברתיות, אסור למשטרת ישראל להיות קבלן ביצוע למדיניות בלתי חוקית זו.

מוקדם יותר קרא ח"כ חנין לפעילות ולפעילים להצטרף למחאה בשד' רוטשילד. בהודעה שפרסם בפייסבוק כתב: "המון אנשים מתכנסים פה בעקבות המעצר הביריוני של דפני ליף, משה כהן, ברק סגל ועוד פעילי מחאה מרכזיים. שוב שיתוף פעולה מגעיל בין חולדאי לבין המשטרה, רק שהפעם פקחי עירייה גם גררו והרביצו. בואו נראה להם שאנחנו לא מתכוונים להעלם בשקט".