"בעוד הממשלה מקדמת קיצוצים וגזרות קשות – כספים עצומים מוזרמים להתנחלויות"

29.07.12 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה

ח"כ דב חנין (חד"ש) פנה ביום ראשון, ה-29 ביולי, ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת במחאה על כך שהממשלה מקדמת קיצוצים נרחבים במשרדים השונים ומטילה גזרות כלכליות קשות על הציבור, ובאותה עת מזרימה כספים עצומים להתנחלויות, ללא כל פיקוח ובקרה פרלמנטרים, ומבלי לקבל אפילו את אישורה של ועדת הכספים (לקריאת מכתבו של ח"כ חנין).

ח"כ חנין דרש לכנס את ועדת הכספים לדיון דחוף בהשקעה הבלתי שוויונית והבלתי שקופה בהתנחלויות. עוד דרש כי הועדה תקיים דיון המשך בנושא עלויות הניסור וההדבקה של בתי האולפנה לאחר שלדיון שהתקיים בנושא לבקשתו ניתנו דקות ספורות בלבד ולא סופקו תשובות על ידי הממשלה אשר ניסתה למנוע את הדיון.

לקריאת פרוטוקול הדיון

במקביל הגיש השבוע ח"כ חנין הצעת חוק הדורשת כי העברה של כספים אל מחוץ לגבולותיה הריבוניים של המדינה תזדקק לאישור הכנסת. לדברי ח"כ חנין: "בזמן שאזרחי ישראל סובלים מגזרות כלכליות נרחבות המענישות את מעמד הביניים והשכבות החלשות, ותקציבי המשרדים שכל כך משוועים לתקצוב נוסף מקוצצים ללא רחם, מוזרמים סכומי עתק להתנחלויות ללא כל בקרה וללא פיקוח פרלמנטארי אמיתי.

"זו הסיבה בגללה החלטנו להגיש את הצעת החוק המחייבת אישור של מליאת הכנסת לכל השקעה אזרחית מחוץ לתחומי מדינת ישראל (למעט השירות הדיפלומטי ופעולות הצלה הומניטאריות דחופות). תהליך האישור שאנחנו מציעים יבטיח גם שקיפות וגם אפשרות לוויכוח ציבורי אמיתי בשאלת ההשקעות בהתנחלויות ומקומן בסדר העדיפויות הכללי".