המדד החברתי: חד"ש במקום הראשון בכנסת; דב חנין הוא הח"כ החברתי ביותר

11.07.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

בדו"ח המשמר החברתי שפורסם ביום שלישי, ה-10 ביולי, דורגה סיעת חד"ש במקום הראשון במדד החברתי מבין כל סיעות הכנסת. מבין כלל חברי הכנסת דורג במקום הראשון ח"כ דב חנין.


המשמר האזרחי הוא גוף שנולד מתוך המחאה החברתית של קיץ 2011, הפועל למעקב שוטף אחר הפעילות בכנסת ומפרסם בין היתר את המדד החברתי. בדו"ח האחרון נכתב: "‫המדד החברתי הוא אמצעי למעקב שיטתי ורצוף אחר חברי הכנסת. הוא‬ ‫מתיימר למדוד את תרומתו של כל חבר כנסת לחקיקה כלכלית-חברתית‬ ‫צודקת. ציונו של כל ח"כ מחושב לפי נתון אחד בלבד – הצבעותיו במליאת‬ ‫הכנסת על הצעות חוק חברתיות-כלכליות. החישוב מתבצע באמצעות‬ ‫פרויקט הקוד הפתוח 'כנסת פתוחה'".

סיעת חד"ש זכתה לציון הגבוה של 36 נקודות במדד החברתי. במקום השני דורגה סיעת מרצ עם 34 נק', ובמקום השלישי רע"מ-תע"ל עם 19 נק'. לשם ההשוואה, מפלגת העבודה זוכה לציון של 16 נק' בלבד. ח"כ דב חנין זכה במדד לדירוג הגבוה ביותר מבין חברי הכנסת – 67 נק'. ח"כ חנין אמר בתגובה: "כך נראית אופוזיציה אמיתית. כך יכול להיראות גם שלטון טוב יותר. מחוקקים חוקים חברתיים וסביבתיים, נאבקים ביוזמות מסוכנות, מתייצבים לדיונים ולהצבעות, נאבקים לצדק חברתי, לדמוקרטיה, לשוויון ולעתיד של שלום לשני העמים".

לקריאת הדו"ח המלא
לצפייה בנתוני הדו"ח באתר כנסת פתוחה