"מי שאחראי לריסוק רשתות הביטחון החברתיות חייב לפנות את מקומו למדיניות אחרת"

15.07.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

בעקבות הטרגדיה בהפגנה לציון שנה למחאה החברתית במוצ"ש ה-14 ביולי, במהלכה הצית עצמו משה סילמן, קרא הבוקר ח"כ דב חנין להתפטרותו המיידית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "מזעזע לחשוב שאנשים בישראל יכולים למצוא את עצמם במצבי המצוקה הקיצוניים דוגמת מוחמד בועזיזי בתוניסיה. למצב הנורא הזה הביאה מדיניות ויש לו כתובת ברורה – ממשלת ישראל.

"מי שלא היה מוכן להקשיב למחאה החברתית העצומה והשקטה של הקיץ הישראלי, מי שהמשיך לצמצם את כל רשתות הביטחון החברתיות כך שכל מי שנופל – יפול למטה ויתרסק. מי שגם השנה המשיך את המתקפה על השירותים החברתיים, מי שהציע ומציע לנו רק ספינים והמשך מדיניות של ״הפרד ומשול״, מי שיטען עכשיו שגם משה סילמן, שניסה להקים עסק ונותר שבור ללא תקווה הוא רק מקרה של ״נסיבות אישיות״ – חייב סוף-סוף ללכת הביתה.

"מגיעה לנו הנהגה אחרת. מגיעה לנו מדיניות אחרת. נדרש לנו שינוי מדיניות דחוף וקודם כל יצירה מחדש של רשתות ביטחון חברתי למי שמגיע למצוקה כלכלית-חברתית קיצונית".

ביום ראשון, ה-15 ביולי, תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק שיזמו ראשי השדולה לדיור ציבורי, בהם ח"כ חנין, המעגנת בחוק את הזכות לדיור ציבורי, בהתאם למצב כלכלי. ח"כ חנין קרא לועדת השרים לאמץ מיידית את החוק כחלק מהמהלך הדחוף והחיוני של שיקום רשתות הביטחון החברתי בישראל. ביום שלישי, ה-17 ביולי, יצוין בכנסת יום הדיור הציבורי במלאת שנה לתחילת המחאה, ביוזמת השדולה לדיור ציבורי בכנסת.