רגע לפני התפזרות הכנסת: קודמו חוקים של ח"כ חנין לסיוע לנשים מוכות ולפיצוי תושבי כפר שלם

15.10.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

לפני התפזרותה של הכנסת ה-18, אושרו בוועדות הכנסת שני חוקים חברתיים שיזם ח"כ דב חנין יחד עם חברי כנסת נוספים:

ועדת העבודה אישרה לקריאה 2 ו-3 מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות
הצעת החוק מבטיחה מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות 60 יום לפחות. מענק הסתגלות יהיה בסכום של 8,000 ₪, ולגבי אישה שילדיה עמה – סכום נוסף של 1,000 ₪ עבור כל ילד. החוק קובע גם שהמענק האמור לא יחשב כהכנסה לעניין פקודת מס הכנסה וחוק הבטחת הכנסה.

ח"כ חנין: "כניסה למקלט לנשים מוכות מצילה לעיתים את חיי הנשים. אבל חשוב לא פחות לטפל ביכולת לצאת מן המקלט לחיים חדשים. המענק יבטיח לנשים יכולת בסיסית לשקם את חייהן עם היציאה מן המקלט.

"אישה שנכנסת למקלט לנשים מוכות מחשש לחייה, מגיעה אליו לא אחת, עם ילדיה ועם רכוש מועט אם בכלל. בעקבות כניסה למקלט עשויה האישה לעזוב את עבודתה מחשש לחייה או עקב שהייתה במקלט המרוחק ממקום העבודה.

היציאה מהמקלט מעוררת קשיים ובהם גם קשיים כלכליים ממשיים, ולעיתים גם נוכח הצורך של האישה למצוא מקום עבודה חדש, לשכור דירה ולרכוש מטלטלין בסיסיים הדרושים לה ולילדיה. הצעת החוק היא חלק מהמערכה שאנו מקדמים להגנתן של נשים במקלטים לנשים מוכות".

ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק פתרון לסוגיית כפר שלם
ח"כ דב חנין, המלווה את מאבק התושבים בכפר שלם בשנים האחרונות, יזם את הצעת החוק עוד בקדנציה הקודמת והיה שותף עם ח"כים אחרים ביוזמת החוק שאושר היום לקריאה ראשונה.

ח"כ חנין: "זהו חוק הנותן פתרון צודק ומאוזן לסוגיית כפר שלם, תוך הבטחת פיצוי הולם לכל התושבים הוותיקים שהתפנו מהמקום. אכן הגיע הזמן לתת מענה הוגן והולם לבעיה הזו. תושבי הכפר אינם 'פולשים'. הם והוריהם נשלחו למקום ע"י המדינה והיא זו שאמורה להיות אחראית להם. אני מקווה שלמרות התנגדות הממשלה, נמשיך ונקדם את חקיקת החוק במהירות כדי לשים סוף לפרשה הכאובה הזאת". ח"כ חנין הוסיף כי יעשה כל מאמץ כדי להביא את החוקים הללו לאישור במליאת הכנסת בזמן הקרוב.