ח"כ דב חנין בטירה: "הציבור הערבי דורש – אספו מיד את הנשק הבלתי חוקי" (וידאו)

09.10.12 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

אלפי מפגינות ומפגינים השתתפו ביום שישי, ה-5 באוקוטובר, בהפגנת זעם נגד גל האלימות באזור טירה וטייבה ונגד אזלת ידה של המשטרה. בהפגנה נכחו בכירי חד"ש, ובהם חברי הכנסת דב חנין ועפו אגבריה, ראש עיריית נצרת ראמז ג'ראייסי, עורכת עיתון אל אתיחאד, עאידה תומא-סלימאן ומזכ"ל בנק"י, אמג'ד שביטה.

בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב ח"כ חנין:

הוציאו את הנשק מהיישובים הערבים! – זו הייתה הדרישה של הפגנת האלפים אתמול בטירה. הסתכלו בתמונה ותראו בה את תמונותיהם של ההרוגים האחרונים, בידיהן של נשים שכולות.

בכל שבוע נוספות נשים, נוספים אנשים, לרשימת הנרצחים. ומה הפלא כשבטירה לבדה יש יותר מ- 1800 כלי נשק בלתי חוקיים – מאקדחים ורובים ועד טילים.
מאז נבחרתי לכנסת, שש וחצי שנים אני עוסק בשערורייה הזו. כותב מכתבים, יוזם דיונים במליאה ובוועדות, מקבל הבטחות. ובמציאות שום דבר לא משתנה.
השאלות הן קשות: איך ייתכן שבתחום הביטחוני השב"כ יודע על כל התארגנות צעירים עוד לפני שהיא השיגה אקדח ראשון ובתחום הפלילי מאפשרים לצבור אפילו נשק כבד בלתי-חוקי? יש משטרה בישראל? באמת? גם בטירה, רמלה, אום אל פחם ונצרת? ואם יש – מה היא בדיוק עושה? למה מאפשרים שהיישובים הערביים יהפכו לשטח הפקר אחד גדול? מהי ההפקרות הזו? רק טעות או אולי מדיניות?

הרבה צער, הרבה כאב, היו בהפגנה אתמול. אבל היה בה גם משהו נוסף. אמרתי שם: "הלב נשבר לראות את תמונות הצעירות והצעירים האלה, שהיו יכולים להיות כאן איתנו, שרצו לחיות בדיוק כמונו. יש כאן כאב וצער. אבל יש כאן גם הרבה כוח, הרבה נחישות. העם בטירה קם ולא מוכן עוד להיות אוסף של קורבנות. הציבור הערבי בישראל דורש – אספו מיד את כל הנשק הבלתי חוקי מהיישובים שלנו. החזקת נשק איננה כבוד – היא בושה גדולה".

אתמול ראיתי את העם בטירה קם. וכשהעם קם, כשהעם באמת קם, העם גם מנצח!

לצפייה בנאומו של ח"כ דב חנין בהפגנה: