אושרה סופית: הצעת חוק המבטיח מענק הסתגלות לנשים מוכות

05.11.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

הכנסת אישרה ביום שני, ה-5 בנובמבר, בקריאה שנייה ושלישית הצעות חוק של ח"כ דב חנין וסיעת חד"ש יחד עם ח"כ זהבה גלאון (מרצ), המבטיח כי ביציאה ממקלט לנשים מוכות – הנשים תקבלנה מענק הסתגלות.

הצעת החוק מבטיחה מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות 60 יום לפחות. מענק הסתגלות יהיה בסכום של 8,000 ₪, ולגבי אישה שילדיה עמה – סכום נוסף של 1,000 ₪ עבור כל ילד. החוק קובע גם שהמענק האמור לא יחשב כהכנסה לעניין פקודת מס הכנסה וחוק הבטחת הכנסה.

ח"כ חנין:"כניסה למקלט לנשים מוכות מצילה לעיתים את חיי הנשים. אולם, במרבית המקרים , אישה הנאלצת לשהות במקלט מחשש לחייה או לחיי ילדיה אינה שבה מביתה לאחר השהיה במקלט. חשוב להבטיח את יכולתן של הנשים לצאת מן המקלט לחיים חדשים. המענק יבטיח לנשים יכולת בסיסית לשקם את חייהן עם היציאה מן המקלט.

"אישה שנכנסת למקלט לנשים מוכות מחשש לחייה, מגיעה אליו לא אחת, עם ילדיה ועם רכוש מועט אם בכלל. בעקבות כניסה למקלט עשויה האישה לעזוב את עבודתה מחשש לחייה או עקב שהייתה במקלט המרוחק ממקום העבודה.

"היציאה מהמקלט מעוררת קשיים ובהם גם קשיים כלכליים ממשיים, ולעיתים גם נוכח הצורך של האישה למצוא מקום עבודה חדש, לשכור דירה ולרכוש מטלטלין בסיסיים הדרושים לה ולילדיה.

"לחוק יש רלוונטיות מיוחדת בימים אלה בהם רווחות יותר ויותר תופעות קשות של אלימות נגד שנים במגזרים שונים של החברה. החוק הוא חלק מהמערכה הכוללת להגנתן של נשים אלה, ומהווה חולייה נוספת בשרשרת החוקים הפמיניסטים שקידמנו בכנסת הנוכחית והקודמת".