"מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל – אינטרס משותף של שני העמים בארץ"

28.11.12 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

ח"כ חנין ח"כ קרא ביום רביעי, ה-28 בנובמבר, לממשלת ישראל להצטרף גם היא לתמיכה המתרחבת באו"ם להכרה בפלסטין כמדינה משקיפה. ח"כ חנין אמר: "תמיכה ישראלית תהפוך את המהלך לדו-צדדי, תהיה צעד מפתיע ומרענן של רצון טוב והושטת יד לעם השני".

הוא הוסיף ואמר שבציבור הישראלי יש תמיכה משמעותית בהידברות עם הפלסטינים, למרות מדיניות הסירוב העיקשת של ממשלת נתניהו. "משום מה התקשורת מתייחסת לעניין כ"קרב אבוד". אבוד למי בדיוק? לסרבני השלום – בטח. למי שמחפש תקווה לעתיד של שלום זה נראה דווקא כהישג בטוח".

"היום ברור מאשר אי פעם בעבר שהקרב על מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל הוא אינטרס משותף של שני העמים. ממשלת נתניהו ניהלה משא ומתן עם החמאס והגיעה איתו להסכמי חילופי שבויים והפסקות אש. זה הזמן להתחיל משא ומתן עם אש"ף והרשות הפלסטינית כדי להתקדם להסדר היסטורי עם הפלסטינים. תמיכה ישראלית בהכרה במדינה פלסטינית באו"ם תהיה ביטוי של רצון טוב אמיתי ותיצור סיכוי לפתיחת דף חדש ביחסים בין העמים בארץ".

מתוך קמפיין הפייסבוק של חד"ש: "אומרים/ות כן למדינה פלסטינית"

חד"ש מזמינה לעצרת וצעדה שתתקיים בתל אביב ביום חמישי, ה-29 בנובמבר, יום ההצבעה באו"ם על קבלתה של פלסטין כמדינה משקיפה. האירוע יתחיל בשעה 18:00 מול היכל העצמאות, שד' רוטשילד 16 בת"א (לעמוד האירוע בפייסבוק)