חד"ש הציגה את תוכנית הכלכלה שלה. דב: "הכלכלה מתחילה בעובדים"

26.12.12 קטגוריית: חברה וכלכלה

ביום רביעי, ה-26 בדצמבר, חשפה חד"ש את תוכניתה הכלכלית: "הכלכלה מתחילה בעובדים". ח"כ דב חנין אמר במסיבת העיתונאים: "הכנסות הבנקים הולכות ותופחות, בזמן שמאות אלפי ילדים נמצאים מתחת לקו העוני. זו לא גזירת גורל, אלא תוצאה של מדיניות. ממשלת נתניהו קיצצה אנושות בשירותים החברתיים החיוניים לכולנו, על מנת לממן את המתנות שהיא מעניקה לברוני הגז ובעלי ההון, את מפעל ההתנחלויות, ואת התוכנית המסוכנת למתקפה יזומה על איראן.

"אל מול ההפקרות הזו אנו מציעים תוכנית כלכלית מפורטת: בין היתר אנו מציעים להלאים את משאבי הטבע, להלאים את הבנקים, ולהתחיל להגן על העובדים והעובדות במקום על הטייקונים. אנו מציגים סדרי עדיפויות הפוכים לאלה של ממשלת נתניהו – הפסקת העבודה הקבלנית, הגדלת מס חברות במקום הגדלה של המע"מ, והבטחת השוויון התעסוקתי והכלכלי בין נשים וגברים, יהודים וערבים, פריפריה ומרכז".

עו"ד מור סטולר, מועמדת מטעם חד"ש לכנסת, אמרה במסיבת העיתונאים: "שכרם של העובדים נשחק קשות ביחס להוצאות המחייה. טיבן של המשרות בשוק העבודה התדרדר – אנו עדים למאות אלפי נשים וגברים שנאלצים לעבוד בחלקיקי משרות, בעבודה קבלנית, בעבודה עם חשבוניות. המצב הזה גרר את העובדים ואת משפחותיהם למצב של עוני. זהו מצב שאנו חייבים להפסיק".

אלון-לי גרין, פעיל חברתי ומקים איגוד המלצרים, אמר: "את מסיבת העיתונאים הזו אנו מקיימים בשיאו של גל התאגדויות ומאבקי עובדים, שבמרכז רבים מהם עומדת חד"ש. הפעילים והפעילות שלנו ליוו, יזמו, והגיעו לכל קצוות הארץ במטרה לסייע להתאגדויות שהן הבסיס למאבק על שכר הוגן ותנאי העסקה נאותים. המאבק שלנו בכנסת הבאה יתמקד בחיסול ההעסקה הקבלנית, בהעלאת שכר המינימום, ובעידוד ובמתן רוח גבית לכל עובד ועובדת שמבקשים להתאגד".

לקריאת התוכנית המלאה (קובץ PDF)