ח"כ חנין לשר הביטחון: הפסק האימונים בשטחי הכפר ג'ינבה בדרום הר חברון

27.01.13 קטגוריית: שלום ודמוקרטיה

ח"כ דב חנין פנה ביום שישי, ה-25 בינואר, לשר הביטחון בדרישה להפסקת האימונים בשטחי הכפר ג'ינבה בדרום הר חברון הגורמים לנזק כבד לכפר ולתושביו. ח"כ כתב לשר: "קיום האימונים והשהיה של החיילים, ציודם, כלי רכבם ואוהליהם על שדות מעובדים שנחרשו ונזרעו בשבועות האחרונים גורם נזק כבד ובלתי הפיך לתושבים ולמקור פרנסתם העיקרי ושם את תושבי הכפר כולו במצב של מצור וחרדה.

"אני קורא לך להביא להפסקה מיידית של מצב זה ולדאוג לפצות את תושביו על הנזק האדיר שנגרם להם. בעינינו של הכפר ג'ינבה מתנהל בימים אלה הליך בבג"ץ. עד אשר יוכרע גורלו, אל לו לצבא לקבוע עובדות בשטח, להביא ללחץ על התושבים ולהפוך חייהם בלתי נסבלים ובלתי אפשריים כך שיעזבו 'מרצונם'".

ללא כל התרעה הגיעו ביום שני האחרון כ-100 חיילים לשדות המקיפים את בתי הכפר ג'ינבה. החיילים התמקמו על השדות המעובדים, בנו עליהם אוהלים ומאז הם שוהים במקום ומתאמנים. בנוסף, החיילים חופרים תעלות ובורות מסתור בתוך השדות עצמם ובסמוך לבורות מים. עבור הכפר שאינו מחובר לרשת המים, פגיעה במקור המים היחיד, תביא לנזק כבד ובלתי הפיך נזק שאין באפשרות התושבים לתקנו ואפילו לכליה. האימונים מתבצעים בסמיכות לבתי התושבים לאורך כל שעות היממה, יריות נשמעות גם בשעות הקטנות של הלילה.

תושבי האזור חשים במצור. חוששים לנוע במרחב וחרדים לגבי העתיד. רובם ככולם חיים מחקלאות פלחה וגידול צאן. מאז נמצאים החיילים נמנעת מהם האפשרות לצאת לשטחי המרעה. המצב חמור אף יותר בקרב הילדים הנמצאים בחרדה ומתקשים לתפקד נוכח הימצאות חיילים מזויינים המתאמנים על סף דלתם וחלק מהזמן אף יורים.