הממשלה בניסיון חיסול מהיר של הדמוקרטיה; דב וחבריו באופוזיציה בקרב בלימה

23.07.13 קטגוריית: כללי

חוקי המשילות של הממשלה יחסלו את הדמוקרטיה בהליך מהיר ומסוכן ואנחנו נאבקים נגדם – את הרכבת הזו חיוני לעצור
איך מחסלים דמוקרטיה בהליך מהיר? בערב יום ראשון האחרון, ה-21.7.13, התריע דב כי למחרת בבוקר תכונס ועדת חוקה לדיון בהול, בצהריים יכנסו את ועדת הכנסת לאישור הליך מיידי במליאה וכבר מחר בלילה יאשרו בקריאה ראשונה את הכפלת אחוז החסימה ואת שיריון שלטון הממשלה גם כשהרוב בכנסת מצביע אי-אמון בה. ליברמן דוחף בכל הכוח. המטרה היא כנסת בלי ערבים, בלי מפלגות אידאולוגיות קטנות, עם חומות גבוהות של חסמי כניסה מסביב למועדון השלטון. את הרכבת הזו חיוני לעצור. בכנסת נעשה את מה שנוכל.

במהלך הדיון בוועדה דב נלחם שש שעות עם חבריו לאופוזיציה נגד ניסיון המחטף. הוא כתב: "על כל סעיף היה לי מה לומר ובשום סעיף לא חזרתי על עצמי. בשעה 16:00 היו חייבים להפסיק את הישיבה כי החלה מליאת הכנסת. בניגוד לתקנון ניסה היו"ר לקיים את ההצבעה והורה על הוצאתי מהאולם. כבוד להיות מגורש מדיון על הגנת הדמוקרטיה. פנינו ליועץ המשפטי לכנסת ובהתערבותו בוטלה ההצבעה הבלתי חוקית. המערכה לא הסתיימה ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שהדבר הזה לא יעבור בכנסת".

555224_10201452790142939_1063684388_n

דב חנין מוצא באולם וועדת החוקה

אחרי גירושו מהאולם הוועדה פנה דב לניסיונות נוספים להכשיל את חוקי המשילות. בערב הוא דיווח: "אני גאה ושמח לבשר על ההישג שלנו במאבק נגד מחטף חיסול הדמוקרטיה המכונה ׳חוקי המשילות'. כל היום ניהלנו מערכה פרלמנטרית מורכבת, תוך שימוש בכל הכלים החוקיים והתקנוניים שיכולתי לחשוב עליהם. העובדה שהקואליציה לא הצליחה להשלים את הבאת חוקי המשילות לקריאה הראשונה הלילה, לפני הצבעות תקציב המדינה – כפי שתכננה מראש – היא הישג חשוב. אבל המערכה לא הסתיימה וגם הציבור צריך להשמיע עכשיו את קולו נגד מהלכים כוחניים שהורסים את הרקמה הדמוקרטית, מחסלים את המיעוטים הפוליטיים והאידאולוגיים, מקימים חומות גבוהות של חסמי כניסה מסביב למועדון השלטון ומאיימים ליצור מציאות של כנסת בלי ערבים. בימים הקרובים נמשיך במאבק הזה. אני קורא לכולכם להשמיע קול וללחוץ על חברי הכנסת והשרים, שבחלקם אפילו אינם מבינים את המשמעויות מרחיקות הלכת והדרמטיות של השינויים שנידונים עתה. המאבק עוד לא נגמר, אבל טוב להרגיש שוב שכשנאבקים – מצליחים".

עקבו אחרי העדכונים בימים הקרובים.

 

צפו בנאומו של דב על חוק המשליות: