תחתכו ברווחים, לא בעובדים

14.10.13 קטגוריית: כללי

קבוצה של חברי כנסת, בראשות חבר הכנסת דב חנין, הגישה הבוקר הצעת חוק מקיפה המבקשת למנוע מחברה שקיבלה מענקים או הטבות מס מהמדינה, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, לצמצם את מצבת העובדים תושבי ישראל שלה. על פי הצעת החוק, חברה שנהנית מהטבות מס, מענקים או הלוואות מהמדינה ומפטרת עובדים תיאלץ להחזיר למדינה את המענקים שקיבלה. 
 
חברי הכנסת החתומים על היוזמה, בהם אורלי לוי אבקסיס (הליכוד ביתנו), מירב מיכאלי (עבודה), אילן גילאון (מרצ), מיקי רוזנטל (עבודה), סתיו שפיר (עבודה) ועוד קראו לבעלי טבע: "בטלו את פיטורי העובדים או שתחזירו את ההטבות שקיבלתם מהמדינה".
 
דב חנין: "בשנה החולפת רשמה חברת טבע רווחים נקיים של 1.1 מיליארד דולר. את הרווחים האלה היא ייצרה בעזרת הטבות מס מפליגות שניתנו לה על ידי הממשלה. עכשיו, בעזות מצח מרתיחה, היא מבקשת לפטר מאות רבות של עובדים. בעת הזו עלינו להתייצב מאחורי העובדים ולדאוג שמטרתו המוצהרת של החוק לעידוד השקעות הון – יצירת מקומות תעסוקה – תתממש. אם חברת טבע לא תבטל את פיטורי העובדים, עליה להחזיר את ההטבות שקיבלה מהמדינה לידי הציבור. חשוב שהמסר הזה יעבור לטבע ולכל החברות והעסקים שמקבלים הטבות מהמדינה – תחתכו ברווחים, לא בעובדים."