אסור לסגור את הים בפני הציבור

26.05.14 קטגוריית: כללי

דב חנין, יוזם חוק ההגנה על החופים, שיעלה להצבעה בחודש הבא: "אנחנו נמצאים היום בנקודת הכרעה לגבי עתידם של חופי ישראל, כאשר חוק ההגנה על החופים יעלה בפני הממשלה והכנסת במהלך החודש הקרוב. העברת חוק הגנת החופים היא צעד משמעותי בהגנת החופים מפני יוזמות נדלניסטיות המאיימות לכרסם במעט החופים שנותרו לנו.  אסור לאפשר לסגור את הים בפני הציבור הרחב באמצעות נידל"ון רצועות חוף יקרות ערך לטובת פרוייקטים של בנייה לעשירים. הציבור חייב להשמיע את קולו.
צעדת החופים שהתחילה ב 1.5 בראש הנקרא והסתיימה ב 18.5 בחוף זיקים הפגישה עשרות רבות של קהילות ומאבקים להגנת החופים והראתה עד כמה התיקון הזה חשוב לציבורים רחבים. אבל במקום להיאבק בכל פעם בנפרד; בפלמחים, בבת ים, בבצת, באשדוד, בנחשולים, בדור, בניצנים ובעוד מקרים רבים נוספים – החוק הזה יצור פתרון רוחבי מקצועי ונכון.
התיקון נתמך על ידי 77 חברי כנסת מכל סיעות הבית – תמיכה רחבה וחסרת תקדים בכנסת. אני קורא לממשלה לשמוע את קולו של הציבור ולשמוע לקולו של הרוב בכנסת ולאפשר את העברת התיקון לחוק כדי לשמור על מעט החוף שעוד נותר לנו".

הסטנדרטים הנהוגים כיום למתן אישורי בנייה בחופים הם מתקדמים ומודרניים, אבל לפי החוק בישראל, תכניות ישנות – שאושרו לפני עשרות שנים ולא עומדות בתקנים החדשים – גוברות על אותם סטנדרטים, ולא ניתן למנוע את הוצאתן לפועל. מטרת התיקון לחוק החופים היא לאפשר בחינה מחדש של אותן תכניות.
החוק עתיד לעלות להצבעה בחודש יוני הקרוב. עד אז, חשוב להפיץ את הבשורה, לפנות לשרים ולח"כים ולדרוש מהם לתמוך בהצעה, כדי שחוף הים יישאר פתוח לכולנו.

CYMERA_20140510_172438