דב חנין: את מעגל המוות ניתן לפרוץ. יהודים וערבים יכולים לבנות כאן עתיד אחר

30.07.14 קטגוריית: כללי

אנו נמצאים בעיצומם של ימים קשים, עצובים ומדאיגים. אובדן של ילדים הוא דבר נורא. ונורא גם מעגל המוות שנוצר כאן בעקבותיו. לצערי, יש מי שניצל את האבל על הנערים להסתה פרועה כנגד הציבור הערבי: קריאות הנקמה נשמעו מכל עבר, משרים בכירים ועד לאחרון המגיבים, והן תורגמו במהרה למעשים איומים, בהם המסיתים כבר לא יכולים לשלוט: הרצח הנורא של מוחמד אבו ח'דיר, תקיפות אלימות ברחבי הארץ, גזענות המרימה את ראשה.

אל מול כל אלו עלינו להתייצב. כל מה שהרוע צריך הוא שאנשים טובים יעמדו מהצד ולא יעשו דבר, ואם לא נעמוד כנגד הגל העכור של השנאה והאלימות, סופנו שנטבע כולנו בתוכו. לכן, גם בימים קשים אלה אנחנו חייבים להמשיך ולומר את האמת – שפוליטיקת הכוח של נתניהו, ליברמן ובנט היא שמובילה אותנו אל סף התהום, שמעשי נקם רק יביאו לעוד אבדן, מוות ושכול.

עלינו לומר בקול ברור: את מעגל המוות אפשר לפרוץ. יהודים וערבים יכולים לבנות כאן עתיד אחר, של חיים ושל צדק לשני העמים. לבנות כאן מקום לכולנו.
בימים האחרונים שמענו גם קול אחר – בירושלים, בחיפה, בסכנין ובת"א עמדנו יחד – יהודים וערבים, והבהרנו שאנו מסרבים לוותר על האפשרות לשלום ולצדק, שאנו מסרבים להיות אויבים. את הקול הזה נמשיך להשמיע גם בשבוע הקרוב, בכל הארץ. הצטרפו אלינו.

תמונה לאתר