בפתיחת מושב החורף של הכנסת: חוק שלנו הוא החוק היחיד שעבר השבוע || في افتتاح دورة الشتاء في الكنيست: قانوننا هو القانون الوحيد الذي تم اقراره

07.11.16 קטגוריית: כללי

בפתיחת מושב החורף של הכנסת: חוק שלנו הוא החוק היחיד שעבר השבוע
في افتتاح دورة الشتاء في الكنيست: قانوننا هو القانون الوحيد الذي تم اقراره

מושב החורף של הכנסת החל השבוע ביוזמה חסרת תקדים של ראש הממשלה נתניהו להחרים את כל חברי הכנסת מהרשימה המשותפת לאורך כל השבוע. משמח לראות שבפועל היוזמה הזו, שהחלה בקול רעש גדול, התנפצה לגמרי.
بدأت دورة الشتاء في الكنيست هذا الاسبوع بمبادرة لم يسبق لها مثيل لرئيس الحكومة نتنياهو وهي مقاطعة كل نواب القائمة المشتركة على مدار الاسبوع. رؤية هذه المبادرة، والتي انطلقت بشكل صاخب، تتبعثر على ارض الواقع هو أمر مفرح.

ביומו הראשון של המושב עבר בקריאה שניה ושלישית חוק שאנחנו, ח״כ דב חנין, ח״כ איימן עודה וח״כ עבדאללה אבו מערוף (חד״ש, הרשימה המשותפת),יזמנו יחד עם ח״כ טלי פלוסקוב (כולנו). החוק עוסק בניצולי השואה ומקנה לכל אחד ואחת מהם תוספת של 1,300 ש״ח לקיצבה המגיעה להם מהמדינה. זה חוק חשוב, אנושי, משמעותי. חוק שמבטא את המחויבות שלנו לניצולי השואה, אבל מעבר לכך, את מחויבותנו לכלל הנושאים החברתיים ולכלל הנפגעים בחברה שלנו.
החוק הזה הוא פרי של עבודה רבה שהשקענו בחודשים האחרונים, וכשהוא הגיע למליאה הוא זכה בתמיכת כלל חברי הכנסת שהשתתפו בהצבעה. אגב, זה החוק היחיד שהכנסת אישרה השבוע בקריאה שניה ושלישית.
في اليوم الأول للدورة تم اقرار قانون، بعد القراءة الثانية والثالثة، طرحته مع النائب أيمن عودة والنائب عبدالله أبو معروف (الجبهة – القائمة المشتركة) بالاضافة الى النائبة تالي بلوسكوف (كولانو). القانون يتعلق في الناجين من المحرقة ويمنح كل واحد منهم 1300 شاقل كاضافة للمعاشات المستحقة لهم من الدولة. هذا قانون هام وانساني. وهو يعبر عن التزامنا اتجاه الناجون من المحرقة، بل أكثر من ذلك، عن التزامنا لكافة القضايا الاجتماعية ولجميع ضحايا مجتمعنا.
هذا القانون هو ثمرة جهود كبيرة استثمرناها في الاشهر الأخيرة، وعندما تم طرحه في الهيئة العامة كسب دعم جميع أعضاء الكنيست الذين شاركوا في التصويت. وبالمناسبة، هذا هو القانون الوحيد الذي تم تمريره في القراءة الثانية والثالثة هذا الاسبوع.

הנה לכם, בקליפת אגוז, דמותה של הכנסת הזאת:
הממשלה מתמקדת בהסתה, בהכרזות ריקות, ביוזמות מנותקות מהמציאות.
אנחנו, מבחינתנו, ממשיכים לפעול ולנסות לקדם שינויים במציאות למען כלל האזרחים ישראל.
واليكم باختصار، شكل هذه الدورة في الكنيست:
الحكومة تركز عملها في التحريض، في الشعارات الفارغة، وفي المبادرات التي لا ترتبط في الوقع بصلة.
أما نحن، فنستمر في العمل ومحاولة تقديم التغييرات في هذا الواقع من أجل جميع المواطنين.

השבוע פתחנו במאבק הפרלמנטרי נגד התקציב האנטי-חברתי של נתניהו וממשלתו. על הנזקים שהתקציב הזה ימיט עלינו אם יעבור דיברתי כאן, מעל דוכן הכנסת:
افتتحنا هذا الاسبوع في نضال برلماني ضد ميزانية  نتنياهو وحكومته الغير اجتماعية. عن الاضرار التي ستجلبها هذه الميزانية اذا مرت تحدثت هنا، على منصة الكنيست:
גם המשכנו לעמוד בטווח בין נתניהו ובין שאיפתו לחסל את המרחב הדמוקרטי ואת העיתונות החופשית בישראל. טיפלנו רבות גם באיומים של הממשלה על המרחב הדמוקרטי ועל השידור הציבורי. לדברים שאמרתי בנושא מאבקו של נתניהו בשידור הציבורי וכוונתו שלא לפתוח את התאגיד, שאת הקמתו הוא בעצמו יזם, ראו כאן:
اضافة الى ذلك، في هذا الاسبوع استمرينا في الوقوف بين نتنياهو وأماله بسحق الحيز الديمقراطي والاعلام الحر. شاهدوا ما قلته بخصوص محاربة نتنياهو للهيئة الاذاعية العامة وصبوه لعدم افتتاحه، مع انه هو الذي بادر بانشاؤه:
הפגנתי עם תושבי הצפון למען תקציבי הפיתוח שלהם שהוצאו מהתקציב, עם נציגי הנכים למען העלאת קצבת הנכות המגוכחת שניתנת כיום, ועם ארגון ״נשים עושות שלום״, שהביאו איתן רוח אופטימית של תקווה לחיים משותפים של שני העמים שלנו כאן. צפו בדבריי בהפגנה כאן:
تظاهرت مع سكان الشمال من أجل ميزانيات التطوير التي كانت معدة لهم، مع مندوبوا محدودي الحركة من أجل رفع مخصصاتهم، ومع منظمة "نساء يصنعن السلام"، اللواتي جلبن معهن رياح التفاؤل بحياة مشتركة لكلا شعبينا هنا. شاهدوا ما قلته في المظاهرة: