פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע מלחמה || استهداف المدنيين هي جريمة حرب

19.12.16 קטגוריית: כללי

העמדה שלי בעניין הזוועות בסוריה חדה וברורה: פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע מלחמה. בדיוק אותם עקרונות שחלים על המלחמות כאן, חלים על מלחמה בכל מקום אחר. ובסוריה מתרחשים פשעי מלחמה. תמונות זוועה של גופות ילדים ומבוגרים מדירות שינה ופוצעות את הלב. זו העמדה המוסרית. זו העמדה השמאלית.

ההתנגדות שלי לטרוריזם של דאעש וג׳בהת אל-נוסרה, ולתומכיהם מבחוץ, לא מובילה לתמיכה במשטר אסד. הדגשתי זאת לאורך כל הדרך. אני מאחל לסוריה עתיד אחר לגמרי, של דמוקרטיה ועצמאות אמיתית.

המלחמה האיומה בסוריה עוררה ויכוחים רבים. מרבית חבריי לדרך, הערבים והיהודים, שותפים לגישתי, אבל נשמעות אצלנו גם דעות שאני לחלוטין לא מסכים איתן. מבחינתי, מכל מקום, זוהי חובתי לציבור, חובתי לעצמי, לומר ביושר את האמת שלי.

موقفي بخصوص الفظائع في سورية واضح وغير قابل للتأويل: استهداف المدنيين هي جريمة حرب. المبادئ ذاتها التي تنطبق على الحروبات هنا، تنطبق تماما على الحروبات في أي مكان آخر. وفي سورية تحصل جرائم حرب. الصور المروّعة لجثث الأطفال والبالغين تبعد النوم عن أعيننا وتجرح القلب. هذا هو الموقف الأخلاقي. هذا هو الموقف اليساري.

معارضتي لارهاب داعش وجبهة النصرة، وداعميهم من الخارج، لا تقود الى دعم نظام الأسد. أكدت على هذا كل الوقت. وأتمنى لسورية مستقبلا مختلفا تماما، من الديمقراطية والاستقلال الحقيقي.

أثارت الحرب الكارثية في سورية الكثير من الجدل. غالبية رفاقي، عربا ويهودا، يشاركوني توجّهي، لكن بالامكان سماع أصوات أخرى من بيننا والتي أختلف معها بشكل قاطع. من ناحيتي، من أي مكان، هذا واجبي للجمهور، وواجبي لنفسي، أن اقول الحقيقة كما أراها بصدق.