תמצית העוול, הרשע והטמטום של הממשלה הזו – בהחלטת השרים על הקיצוץ הרוחבי

19.12.16 קטגוריית: כללי

למי שספרי התקציב מסובכים מדי להבנה, החלטת הממשלה אתמול מספרת בדיוק מה חשוב לממשלה הזו, ומה לגמרי לא:

״אתם, שרי הממשלה, החלטתם אתמול שאפשר לקצץ בבריאות, לקצץ ברווחה, לקצץ בהשכלה הגבוהה. אחרי שהגשתם לכנסת תקציב, ברגע האחרון קיצצתם מיליארד ו-200 מיליון שקלים. כי צריך לדעתכם כסף לדברים אחרים: 150 מיליון שקלים כדי לפצות את מתנחלי עמונה, שיושבים על אדמות שבית המשפט קבע ששייכות לבני אדם אחרים. אתם מבטיחים לכל משפחה כזו וילה של 180 מ"ר על הגבעה הסמוכה.אותם צריך לשקם. אבל לא חשוב לדעתכם לשקם בישראל את הקשישים, את הנכים, את החולים, את הנזקקים, את הילדים במצוקה – כל אלה לא חשובים.

וצריך לתת, ברגע האחרון, עוד מיליונים לוועד מתנחלי חברון. ולתת עוד 84 מיליון שקלים לחטיבה ההתיישבות. ולדחות את תחילת הפעלת תאגיד השידור הציבורי, כי ראש הממשלה החליט שזה לא מתאים לו.

ולכן מקצצים גם 158 מיליון שקלים בתקציב התחבורה הציבורית בישראל. אוטובוסים בתוך ישראל זה לא חשוב, אבל בשטחים, להתנחלויות – שם מוסיפים עוד אוטובוסים.

אפילו השר גלעד ארדן אומר לשרה שקד שהבית היהודי 'דואג רק לקבוצה מסוימת'. למי הוא מתכוון? למתנחלים, לחינוך הממלכתי-דתי – על חשבון דברים אחרים.

למה הנצחת רבנים יותר חשובה מהצלת חיים של בני אדם, מהשקעה בבתי החולים ובמערכת הבריאות, שנמצאת בדיאטה כל כך קיצונית?

אם היה צריך לתמצת את כל העוול, את כל הטמטום, ואת כל הרשע של הממשלה הזאת בהחלטה אחת – אפשר היה לראות את זה בהחלטה של אתמול.״