על פוליטיקת ההפחדה || عن سياسة التخويف

21.01.17 קטגוריית: חברה וכלכלה, שלום ודמוקרטיה

טראמפ ונתניהו. זה היה שבוע בסימן פוליטיקת ההפחדה וסימון האויבים הפנימיים. || لترامب ونتنياهو. كان هذا اسبوع سياسة التخويف والاشارة الى اعداء في الداخل.

אצל נתניהו, כעומק החקירה – כך גודל התבערה שהוא מוכן להצית. גל של הריסות בתים, מהמשולש ועד לנגב, הותיר משפחות ללא בית בחורף הזה.

لدى نتنياهو، كعمق التحقيق – كذلك هو الحريق، الذي يريد اشعاله. فان موجة هدم البيوت، من المثلث الى النقب، ابقت عائلات بلا بيوت في برد الشتاء.

חבל על כל טיפת דם שנשפכה באום אל חיראן. לא הייתה סיבה אמיתית לכניסה הכוחנית והאלימה של כוחות המשטרה לכפר הזה. הוא הוקם בשנות ה-50', במקום אליו המדינה העבירה את התושבים שגירשה מאדמותיהם המקוריות באיזור בית קמה. עכשיו רוצים לגרש אותם פעם נוספת, כדי להקים על חורבות הכפר יישוב קהילתי יהודי-דתי בשם "חירן”.

ان كل نقطة دم سالت في ام الحيران تبعث على الأسف، فلم يكن هناك سبب حقيقي لدخول قوات الشرطة العنيف الى القرية، والتي اقيمت في سنوات الخمسين في منطقة نقلت الدولة اليها السكان، بعد ان طردتهم من اراضيهم الاصلية في منطقة بيت كاما اليوم. اما الآن فيريدون طردهم مجددا لاقامة بلدة جماهيرية متدينة باسم "حيران" على انقاض قريتهم.

בשבועות האחרונים התנהלה הידברות אינטנסיבית בין תושבי אום אל-חיראן לבין נציגי הממשלה, במטרה להגיע לפתרון מוסכם. בימים האחרונים התגבשה, בעזרת ח״כ איימן עודה ואחרים, הצעת פשרה שהייתה מקובלת על שני הצדדים. התושבים הביעו אפילו נכונות לעזוב את בתיהם, בעבור הבטחה למקום מגורים חלופי, ואת המתווה המוסכם הזה צריך ואפשר היה לבצע.

في الاسابيع الاخيرة دارت مباحثات حثيثة بين سكان ام الحيران وممثلين عن الحكومة، لاجل التوصل الى حل بموافقة الطرفين. وفي الايام الاخيرة تم التوصل الى تسوية، بمساعدة النائب ايمن عودة وأخرين، التي حصلت على موافقة الطرفين. كما وعبّر السكان عن استعدادهم لمغادرة بيوتهم، مقابل التعهد بحصولهم على مكان سكن بديل، لذا فقد كان من الممكن بل ويفترض ان يتم تنفيذ هذا الاتفاق.

מהריסות אום אל-חיראן קראתי לאזרחים היהודים והערבים לשלב ידיים במאבק כדי למנוע מהשלטון להצית תבערה גדולה בארץ הזאת. יש לנו עתיד אחד והוא משותף – עתיד של שוויון, הגינות וחיים משותפים.

من بين انقاض البيوت المهدومة في ام الحيران، أطلقت نداء للمواطنين اليهود والعرب بالتكاتف في النضال لمنع السلطة من اشعال حريق كبير في هذه البلاد. لأن لدينا مستقبل واحد وهو مشترك، مستقبل مساواة، عدالة وعيش مشترك.

צפו וקיראו את התחקיר הראשוני שפורסם בשיחה מקומית, המביא ניתוח ויזואלי וכמה מהעדויות והשאלות הקשות ביחס לאירועי אום אל-חיראן.