מלחמות מיותרות, מאבקים חשובים ומפגש מעניין || حروب اختيارية، نضالات مهمة ولقاء مثير

03.03.17 קטגוריית: כללי

↓ ↓ للعربية ↓ ↓

את המלחמה האיומה האחרונה בעזה אפשר היה למנוע. זו הקביעה החשובה ביותר, הכואבת והמצמררת ביותר בדו"ח מבקר המדינה. התווכחתי השבוע עם הניסיונות להתחמק מהדיון הגורלי הזה לטובת התעסקות שטחית וריקה בכשלים טכניים.

שלטון נתניהו מוביל אותנו למחוזות איומים. ראו את דברי על גל האנטישמיות בארה"ב ובמערב, על מי שעומד מאחוריו ועל השותפים שמצא בארץ.

אבל גם בימים הקשים האלה אנחנו לא מוותרים על מאמצים לעשות שינויים טובים. השבוע עברה בקריאה טרומית הצעת החוק שלי להארכה נוספת של חופשת הלידה בתשלום, המשך של חוק הארכת החופשה בשנתיים שהעברנו לפני שמונה שנים. ההארכה עכשיו תהיה בשבוע נוסף. זה לא מספיק. אבל מסעות רבים של שינוי גדול בנויים מצעדים קטנים.

לא כל המאבקים הממושכים מסתיימים בניצחון. השבוע עבר חוק המאגר הביומטרי. בראיון ל׳לונדון את קירשנבאום׳ השבוע הסברתי את סכנותיו. בתחילת הדרך, כשהגיע הנושא לכנסת לראשונה, הייתי היחיד שהתנגד לו בהצבעה. בהמשך התפתח מאבק ציבורי ופרלמנטרי רחב עם הישגים מסויימים בצמצום הסכנות. אנחנו נמשיך להיאבק במאגר עד ביטולו.

אבל לפעמים האמת מתבררת מהר יותר ממה שהשלטון רוצה. כך קרה בפרשת אום אל חיראן. יש הרבה מה ללמוד מהפרשה הזו. השבוע תוכלו לשמוע עדויות ממקור ראשון ולשוחח על מה צריך לעשות עכשיו מול שלטון שאיבד את כל הקווים האדומים:
יום ב' הקרוב, 6 במארס, בשעה 19:30, במכללת "מנשר לאמנות", רח' דוד חכמי 18, תל-אביב.

كان يمكن منع الحرب الاخيرة في غزة. هذه هي النتيجة الأكثر أهمية، الأكثر إيلاما، والأكثر إثارة للاشمئزاز في تقرير مراقب الدولة. قمت هذا الاسبوع بالتصدي لمحاولات التهرب من النقاش المصيري، من خلال الانشغال السطحي والفارغ بالأخطاء التقنية.

ان حكومة نتنياهو تقودنا الى الهاوية. شاهدوا كلامي عن موجة معاداة السامية في الولايات المتحدة والغرب، عن من يقف خلفها وعن الشركاء الذين وجدتهم في البلاد.

حتى في هذه الايام الصعبة لن نتنازل عن جهودنا للقيام بالتغيير الايجابي. فهذا الاسبوع تم تمرير اقتراح قانون لي بالقراءة الأولى، بموجبه سيتم تمديد اضافي لعطلة الولادة المدفوعة، وهو تتمة لقانون تمديد عطلة الولادة بأسبوعين والذي قمنا بتمريره قبل ثمانية أعوام. التمديد حاليا سيكون بأسبوع اضافي. طبعا، فان ذلك لا يكفي. الا ان العديد من مسارات التغيير الكبيرة مبنية على خطوات صغيرة .

لا تنتهي كل النضالات بالنصر. ففي الاسبوع السابق تم تمرير قانون المجمع البيومتري. والذي شرحت الخطر الكامن فيه هذا الاسبوع في مقابلة في برنامج لندن وكيرشنباوم. ففي بداية الطريق، وعندما وصل الموضوع للكنيست لأول مرة، كنت الوحيد الذي اعترض عليه بالتصويت. ليتطور لاحقا نضال جماهيري وبرلماني واسع حقق بعض الانجازات بتقليل خطره. نحن سنواصل نضالنا ضد المجمع البيومتري حتى الغاءه.

احيانا تتبين الحقيقة اسرع مما تريده السلطة. وهو ما حدث في حادثة ام الحيران. فهناك الكثير من ما يمكننا تعلمه من هذه الحادثة. هذا الاسبوع يمكنكم سماع شهادات من مصدر اول ومناقشة ما يجب القيام به الان امام سلطة فقدت كل خطوطها الحمراء: وذلك يوم الاثنين الموافق، 6 آذار، الساعة 19:30، في كلية "منشار" للفنون، شارع دافيد حخامي 18، تل ابيب.