שוויון בנישואים

13.09.17 קטגוריית: כללי

קל להוקיע את הרבנים השמרנים שהביאו היום להתפטרותו של ח"כ יגאל גואטה, בגלל שהשתתף בחתונת אחיין שלו עם בן-זוגו. וזה אכן מזעזע שזה המצב גם בשנת 2017. אבל הנה החלטת בית המשפט מהיום, מראה לנו עד כמה האפליה נגד קהילות הלהט"ב נוכחת בלב מוסדות השלטון. החלטת בית המשפט, שהורה לפסול את המילה "להתחתן" מתשדיר של האגודה לזכויות האזרח, שעסק בזכויות של זוגות חד-מיניים – היא בעייתית.

אני מצטער ברמה האישית על התפטרותו של ח"כ גואטה, אדם חרוץ ומסור שהיה שותף איתי בקידום יוזמות רבות בכנסת. ואני מודאג מאוד מהכוחות השמרניים שמנסים ליצור אווירה שתיקח אותנו אחורה.

יש רוב בציבור שתומך בשוויון בנישואים, והרוב הזה הולך וגדל, בזכות המאבק הנחוש של קהילות הלהט"ב. המאבק הזה השיג כבר הרבה הישגים, אבל הם לא מובטחים. היום מזכירים לנו שהאפליה עדיין איתנו, בלב הממסד, ושהאתגרים הם גדולים. עם כל ההישגים שהיו לנו – נחוץ להיערך, להתארגן, ולא להפסיק להשמיע קול.

 

قد يكون من السهل شجب رجال الدين اليهود المحافظين والذي أدوا اليوم لإستقالة عضو الكنيست يغال جواتيه، لمشاركته في عرس إبن أخته مع شريكه. فمن المثير للإشمئزاز أن يكون هذا هو الواقع ايضا في عام 2017. ولكن ها هو قرار المحكمة اليوم، يظهر لنا كيف أن التمييز ضد المجتمعات المثلية حاضر في قلب المؤسسة الحاكمة. فقرار المحكمة، الذي أمر بإلغاء كلمة "زواج" من إعلان لجمعية حقوق المواطن، إختص بحقوق الأزواج أحادية الجنس – هو إشكالي.

 

تؤسفني على المستوى الشخصي إستقالة عضو الكنيست جواتيه، رجل نشيط ومتفاني كان شريكا لي في الدفع قدما بمبادرات عديدة في الكنيست. كما وأنني قلق جدا من القوى المحافظة التي تحاول خلق جو يأخذنا الى الوراء.

 

هناك أغلبية في الجمهور تدعم المساواة في الزواج، وهذه الأغلبية تزيد يوما بعد يوم، بسبب النضال المثابر للمجتمعات المثلية. هذا النضال حصد العديد من الإنجازات، ولكنها غير مضمونة. اليوم جاء التذكير بأن التمييز ما زال يرافقنا، في قلب المؤسسة، وأن التحديات كبيرة. رغم كل الانجازات التي حصدناها – من المهم أن نستعد، نتنظم، وأن لا نتوقف عن إسماع الصوت.