נתניהו תחת חקירות הוא ראש ממשלה מסוכן מתמיד

07.03.18 קטגוריית: English, וידאו, חברה וכלכלה, ירוק, כללי, שלום ודמוקרטיה, תקשורת

בשבועות האחרונים נחשפים ממדי ההשחתה שנתניהו יצר במערכת השלטונית. לאורך שנים לשכת ראש הממשלה מקדמת החלטות בעייתיות לטובת ראש הממשלה וחבריו הטייקונים, ונגד האינטרסים של כולנו. כשירות למשטרה ולציבור הכנתי מדריך לחקירות נתניהו הבאות.

בפרשות האלה התנהלו מאבקים בכנסת. ואני מעורב במאבקים האלה בזמן אמת. ראו למשל את תיק 5000 – החוק החדש הנותן לערוץ 20 – הערוץ של נתניהו – הטבות עצומות, מאפשר לו להפוך להיות ערוץ רגיל, ימני קיצוני, משוחרר מהדרישות שיש מהערוצים המסחריים האחרים. כדי להחליק את המהלך חילקו הטבות גם לערוצים מסחריים אחרים: הפחתת השקעות ביצירת מקור איכותית, הגדלת אחוזי הבעלות הזרה בשוק התקשורת, פירוק של ההגנות מפני ריכוזיות. והכל נגד עמדת גורמי המקצוע כולל אלה שנמצאים במשרדי הממשלה.  אני וחברתי, ח"כ יעל כהן פארן, היינו היחידים שהצביעו נגד המהלך הבעייתי והמסוכן.

וכמו תמיד כשנתניהו שקוע בחקירות, הוא פונה להסתה וגזענות כחבל הצלה. לכן הוא מנסה לקדם כעת את חוק הלאום. לא מתוך דאגה ל"אופיה היהודי של המדינה" אלא מתוך דאגה ליציבות המשך כהונתו – באמצעות פריטה על המיתר הלאומני, והסטת האש למקום אחר.

עוד ערוץ של הסתה נמצא בתכנית לגירוש מבקשי המקלט. מי שהפקיר ומפקיר את שכונות דרום תל אביב מנסה לקדם בשמן גירוש של בני אדם מבלי שבקשות המקלט שלהם נבדקו באמת.

כעת, משהבין נתניהו עד כמה מצבו המשפטי חמור, הוא מנסה לגרור את המערכת הפוליטית לבחירות בזק, בהן לפי התכנית ינצח ואז יצא למסע של פירוק כל מערכות המשפט, השלמת ההשתלטות על התקשורת וחיסול כל שומרי הסף שעוד נותרו כאן. וכדרכו הוא יגלגל את האחריות על ״השותפים הילדותיים״ ויטען שרק חיזוק הליכוד הוא המתכון ליציבות.

ובמערכת הבחירות המתוכננת, בין חגיגות ה-70 לביקור טראמפ, נתניהו יסית נגד הציבור הערבי, יצית עוד סבבי אלימות, יגרש מבקשי מקלט וישאיר אדמה חרוכה. ממש כל דבר שישתלם לו בסקרים.

אבל נתניהו לא לבד על המגרש. כדי לבלום את ההדרדרות המסוכנת הזו, נדרשת עכשיו שותפות כוחות רחבה. כל מי שאיכפת לו מהמקום הזה והאנשים החיים בו צריך להבין את גודל הסכנה.

בסוף הדרך נתניהו מוביל אותנו למצדה. לא ניתן לו לקחת אותנו לשם.

צפו בדברי במליאה בנושא השבוע.