למה אני מתמודד בכנסת

03.03.06 קטגוריית: חברה וכלכלה, ירוק, שלום ודמוקרטיה

שלום לכם ולכן, שמי דב חנין, נולדתי בתל אביב ואני גר בה גם היום. נשוי באושר, שלושה בנים, שתי חתולות, משפטן במקצועי ומתמחה במשפט ציבורי ובזכויות אזרח. מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. פעיל במשך שנים בארגוני שינוי חברתי ושלום. בשנים האחרונות כיהנתי כיו"ר ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, המקיף כשמונים ארגונים סביבתיים גדולים וקטנים ברחבי הארץ. בבחירות האלה אני מועמד לכנסת ברשימת חד"ש, במקום השלישי הנחשב ריאלי.

אני מתמודד לכנסת כדי לקדם את אותם ערכים שבהם אני מאמין. ערכים של שלום, של דמוקרטיה, של שוויון חברתי, של פעילות משותפת של יהודים וערבים, של צדק סביבתי. ברשימתי הראשונה בבלוג הצבתי את האני מאמין שלי, לגבי השינוי שצריך להתרחש בשמאל ולגבי מקומה של הפוליטיקה בשינוי הזה. לא אחזור על הדברים ההם כאן.

בבחירות הפעם, אנחנו יודעים פחות או יותר להעריך מראש איך תראה הממשלה הבאה. אבל כשאנחנו בוחרים כנסת, חשוב שיהיה בה קול לפעילי השינוי החברתי, לארגונים הירוקים, למפגיני השלום והמצפון, לפועלות מקרית שמונה ומדיר חנא בגליל, למובטלים מאשקלון מירושלים ומנצרת; אלה שנאבקים היום נגד תכנית ויסקונסין, אלה שהם קורבנותיה של תכנית ויסקונסין היום ואלה שיהיו קורבנותיה מחר. דרוש בכנסת קול לנפגעים של האנטנות הסלולאריות, לאלה שנאבקים נגד הפיכת חופי הים שלנו לנדל"ן. לאלה שנאבקים נגד זיהומים סביבתיים במפרץ חיפה, באיזור באר שבע, בגוש דן ובכל מקום אחר. חיוני שבכנסת הבאה יהיה מי שישמיע קול ברור וצלול נגד קשרי ההון והשלטון, נגד ריכוז כוח כלכלי והשפעה פוליטית עצומים בידי שמונה עשרה משפחות. מול הגלים של הגזענות והלאומנות בחברה הישראלית דרוש קול צלול של שותפות יהודית ערבית. וכן, גם בכנסת הבאה נצטרך עוגן שמאלי שלא יסחף ימינה גם ברגעים קשים.

קול כזה ישמע בכנסת אם גם אתה וגם את תצביעו בעד חד"ש בבחירות האלה.