הון-שלטון

לאורך שנים ארוכות, מנהלות מפלגות השלטון בישראל מדיניות המרחיבה פערים חברתיים, המבזבזת סכומי עתק על מלחמות, הוצאות צבאיות והתנחלויות, המקצצת בהוצאות האזרחיות – חינוך, בריאות, רווחה, דיור, סביבה, מביאה לגידול במספר העובדים העניים וחסרי הזכויות ובמספר העניים בכלל ומעשירה את העשירים, הצוברים עוד ועוד כוח שמתורגם גם להשפעה של ממש על המדיניות ועל קבלת ההחלטות בכל התחומים. לטובת מיעוט קטן של מקורבים. ונגד האינטרס של כולנו.

מה עשינו

  • נאבקנו בהפרטת משאבי הטבע ומכירתם לטייקונים
  • נאבקנו נגד ייצוא הגז הטבעי ולמען השארתו בידי הציבור הישראלי
  • נאבקנו להגדלת חלקו של הציבור מהכנסות (תמלוגים) מהגז וממשאבי הטבע האחרים

 

 

  • נאבקנו למען תקשורת חופשית משליטת הממשלה ושליטת בעלי הון
  • נאבקנו בכל מהלכי הפרטת השירותים החברתיים: הפרטת מערכת הבריאות הציבורית, שירותי הבריאות לתלמיד, "תכנית ויסקונסין", הרפורמה בבריאות הנפש
  • נאבקנו נגד בנייה לעשירים בלבד, ולמען פתרונות דיור שישרתו את רוב האוכלוסייה
  • נאבקנו לשקיפות של מנגנוני הקרקעות והתכנון והגדלת מעורבות הציבור בתכנון
  • חבר ומיוזמי ועדת פישמן לבחינת הסדרי הלוואת הבנקים ללווים הגדולים

 

 

לאן צריך ללכת

לשחרר את הכלכלה משליטת בעלי ההון.  לקדם כלכלה הרואה את בני-האדם ודואגת לאינטרס של הרוב במקום לרווחים למעטים. להחזיר את המשאבים הטבעיים לשליטת הציבור, לעצור את ההפרטה של המים, של קרקעות המדינה, ושל מערכת התכנון. להלאים את משאבי הגז, המינרלים, והנפט ששימוש נכון ברווחיהם יכול להבטיח את עתידנו.

לשחרר את התקשורת משליטת בעלי ההון. לאפשר לציבור גישה לתקשורת ולמידע שאינם תלויים באינטרס העסקי של בעלי הממון, ומקדמים דיון אמיתי למען האינטרסים של הציבור בכללותו.

לשחרר את הפוליטיקה משליטת בעלי ההון. לאפשר לציבור להשפיע על ההחלטות המתקבלות בכנסת ובממשלה במקום בעלי ההון המממנים את המפלגות והפוליטיקאים אשר גומלים להם באוזן קשבת ובמדיניות מחבקת על חשבוננו.

לשחרר את הדמוקרטיה משליטת בעלי ההון. במובנים רבים מדי, ישראל מתנהלת כשלטון בעלי ההון – כאוליגרכיה, ולא כשלטון העם – כדמוקרטיה. הדבר הזה בולט במיוחד בשעה שבאים לקבל החלטות בשאלות של ניהול הכלכלה וניהול המשאבים. עלינו לפעול להרחבה של הדמוקרטיה כך שלאנשים תהיה יכולת אמיתית להשפיע בשאלות החשובות בחיים שלהם: איך מנוהלים המשאבים בחברה ואיך מתחלק העושר? האם יובטח להם מקום עבודה ראוי והאם ישולם להם שכר הוגן? איפה יגורו והאם יוכלו לקבל מגורים מתאימים בעלות אפשרית? מהם סדרי העדיפויות של מערכת החינוך בה לומדים ילדיהם ובמה מושקעים כספיה? איך יסתדרו במצב של בעיה בריאותית? ומה יקרה איתם כשיהיו זקנים? דרושים לנו מנגנונים של השתתפות ציבורית דמוקרטית אמיתית בשאלות היסוד הכלכליות והחברתיות.